Ortodontik Tedaviye Ne Zaman Başlanmalı?

Çocukların ilk ortodontik muayene yaşları 7–8 yaş civarında olmalıdır. Bu muayene çocuktaki mevcut veya olası ortodontik bozuklukların erken teşhisine olanak tanır. Önleyici ve Durdurucu Ortodontik Uygulamalar ile ileride oluşabilecek ciddi sorunlar önlenir.
Daha erken dönemlerde velilerin çocuklarının diş gelişimini takip etmeleri ve çocuk diş hekimliği hizmetlerini almaları yeterlidir. Çocuklarda süt dişlerinin arasında bulunan boşluklar normal gelişimin göstergesidir. Fakat süt dişleri arasında hiç boşluk bulunmaması veya süt dişlerinde çapraşıklık (çarpıklık) ortodontik bozukluğun habercisidir. Bu gibi hallerde daha erken yaşlarda da ortodontik muayene gerekebilir. Çoğu kez ortodontist çok erken yaşlarda tedaviye başlamayacak, fakat çocuğun büyüme -gelişimini takip ederek en uygun zamanda müdahale edecektir.

Ortodontik Tedavi Her Yaşta Yapılır mı?

Evet, sanılanın aksine ortodontik tedavi her yaşta yapılabilir. Her yaşa yönelik değişik ortodontik tedavi çeşitleri vardır. Fakat her zaman erken teşhis ve tedavi ile daha kolay, daha hızlı ve daha ekonomik çözümler elde edilir.
- Dişsel düzeltmeler her yaşta yapılabilir ve tedaviye geç kalınması söz konusu değildir.
- İskeletsel yani kemik yapılardaki problemlerde , tedavinin büyüme gelişim döneminde yapılması çok önemlidir. Bu dönem kızlarda 11-15, erkeklerde 13-17 yaşlar civarındadır. Bu dönemde hastalara ağız içi veya ağızdışı aygıtlar uygulanarak büyüme gelişim normale döndürülür ve ciddi sorunlar önlenmiş olur.
- İskeletsel yani kemik yapılardaki problemlerde ortodontiste başvurmakta geç kalınırsa, ortognatik cerrahi denen ortodonti ve cerrahi işlemlerin bir arada uygulandığı daha zor,uzun ve maliyetli bir tedavi gerekir. Fakat yine de problem kesin olarak tedavi edilebilmektedir.

Ortodontik Bozukluklar Neden Oluşur?

- Süt dişlerindeki çürüklerin tedavi edilmemesi, zamanından önce çekilen süt dişleri için yer tutucu yapılmaması.
- Genetik faktörler: Ebeveynlerdeki diş eksiklikleri, çene darlıkları ve çapraşıklık problemleri , alt çene ileriliği vb. bazı anomaliler kalıtımsal olarak çocuğa geçebilmektedir. Ailede ortodontik anomali var ise; çocuk süt dişlenme döneminden itibaren ortodontist kontrolü altında olmalıdır.
- Kulak-burun-boğaz problemleri.
- Kötü alışkanlıklar: Parmak emme, uzun süre yalancı emzik veya biberon kullanma, dil-dudak-yanak emme, kalem ısırma vb.
- Kas bozuklukları

Ortodontik Tedavi Neden Gereklidir?

- Isırma, çiğneme ve konuşma fonksiyonlarının düzeltilmesi için.
- Dişlerdeki çarpıklıklar fırçalamayı zorlaştırarak bakteri tutulumunu artırır. Ortodontik tedaviyle dişler düzgün sıralanarak her bölge fırçalanabilir hale gelir, böylece dişeti hastalıkları ve çürük oluşumu önlenir.
- Çenelerin yanlış kapanışı, her çiğneme ve ısırma hareketinde çene ekleminde travmaya neden olur. Ortodontik tedaviyle çeneler arasında doğru kapanış ilişkileri sağlanarak çene eklemi hastalıklarının oluşumu önlenir.
- İyi bir yüz estetiği ve güzel bir gülümseme sağlanır.

Ortodontik Tedavi Maliyetleri Nasıldır?

Ortodontik tedavilerin maliyetleri ortodontik problemin çeşidine ,tedavi şekli ve süresine göre değişkenlik göstermektedir. Ücretlendirme ortodontik tedavinin tüm safhalarını içermektedir. Maliyet ve ödeme seçenekleriyle ilgili detaylı bilgiler ilk muayenenizin sonunda verilmektedir. Hastaya özel tedavi planlaması yapılmaksızın ücret belirtememize rağmen; kliniğimizde hastalarımıza uygun olan esnek ödeme planlamaları uygulanmaktadır.